سدان تمام برقی با نام BMW i4 رونمایی شد

بهترین خبر – خودروسازی BMW اخیراً از جدیدترین سدان تمام برقی خود با نام BMW i4 رونمایی کرد که از ۵۳۰ اسب بخار قدرت و حداکثر برد ۳۶۷ مایل برخوردار است. i4 بر اساس نسخه ویژه‌ای از معماری CLAR سری ۳ اقتباس شده که قرار است با خودرو‌های Polestar 2 و تسلا مدل ۳ به رقابت بپردازد. BMW i4 که در دو مدل عرضه خواهد شد، در فرم M50 خود نیز عملکردی را ارائه می‌دهد که آن را به جدی‌ترین رقیب خودرو‌های پورشه Taycan و آئودی E-tron GT تبدیل می‌کند.

به نقل از وبسایت autocar، سدان BMW i4 در ابتدا در فرم‌های ۳۳۵ اسب بخاری eDrive40 و ۵۳۶ اسب بخاری M50 xDrive در دسترس خواهد بود. M50 از یک موتور ۲۵۵ اسب بخار در محور جلو و یک موتور ۳۰۸ اسب بخار در محور عقب بهره می‌برد. این دو موتور گشتاور ترکیبی ۵۸۶ پوند فوت برای مدل M50 را در مقایسه با ۳۱۷ پوند فوت برای مدل eDrive40، در دسترس قرار می‌دهد.

M50 همچنین دارای عملکرد منحصر به فرد Sport Boost است که می‌تواند هنگام رانندگی در حالت Sport، برای مدت زمان ۱۰ ثانیه، میزان خروجی کامل انرژی را آزاد کند. با فعال شدن این قابلیت، M50 می‌تواند سرعت صفر تا صد کیلومتر در ساعت را در ۳.۹ ثانیه طی کند. مدل eDrive40 نیز می‌تواند همین سرعت را در ۵.۷ ثانیه تکمیل کند.

i4 ذخیره انرژی خود را در یک بسته باطری یونی لیتیوم ۸۰.۷ کیلووات ساعتی ذخیره می‌کند، که ادعا می‌شود ۳۰ ٪ بیشتر از انرژی مورد استفاده در i3 supermini امروزی است. این باتری می‌تواند با سرعت تا ۲۱۰ کیلووات شارژ شود تا فقط در ۱۰ دقیقه برد ۱۰۲ مایلی (۱۶۴ کیلومتر) را در اختیار خودرو قرار دهد. علاوه بر این، قابلیت Regenerative brake قابل تنظیم می‌تواند باتری را تا ۱۹۵ کیلووات در M50 و ۱۱۶ کیلووات در eDrive40 شارژ کند. روی هم رفته، بسته به اندازه لاستیک و سایر گزینه‌های مشخص شده، دامنه حرکتی رسمی WLTP این خودرو بین ۲۵۵ مایل (۴۱۰ کیلومتر) تا ۳۶۷ مایل (۵۹۰ کیلومتر) تعیین شده است.

i4 با طول ۴۷۸۵ میلی متر، عرض ۱۸۵۲ میلی متر و ارتفاع ۱۴۴۸ میلی متر، ابعادی مشابه سری ۳ دارد که فرانک وبر، رئیس توسعه شرکت BMW آن را برای جذابیت BMW i4 بسیار مهم ارزیابی کرده است.

وی در این خصوص توضیح می‌دهد که: «مشتریان و طرفداران خودرو‌های سری ۳ این شرکت، قطعاً از خودروی برقی جدید لذت خواهند برد، اما i4 همچنین به دلیل توانایی بارگیری بالا و فضای داخلی مناسب نیز جذاب است که می‌تواند مشتریان بالقوه سری ۵ را نیز به خود جذب کند؛ افرادی که به دنبال یک سدان اسپرت هستند. ما به همین دلیل فضای i4 را به این شکل انتخاب کرده ایم.»

هر دو مدل i4 به میراگر تعلیق مربوط به بالابر و فنر‌های عقب مجهز هستند، در حالی که شاسی M50 عملکرد گرا به دامپر‌های تطبیقی، میله‌های ضد غلتک و فرمان اسپرت با نسبت متغیر دست می‌یابد. برای تمایز بیشتر M50 از eDrive40، نشانه‌های طراحی الهام گرفته از عملکرد مشابه اتومبیل‌های اسپرت BMW ICE مورد استفاده قرار گرفته شده است. ورودی‌های اضافی و تزئینات متضاد در جلو، همراه با اسپویلر ظریف عقب، حالت تهاجمی تری را ایجاد می‌کنند، در حالی که آینه ها، پیش بند عقب، جلوپنجره‌ها و سپر عقب سیاه براق هستند.

در داخل، i4 قصد دارد «یک تجربه رانندگی کاملاً درگیرانه» را ارائه دهد. یک صفحه نمایش سرگرمی ۱۲.۳ اینچی مستقر با سیستم iDrive نسل هشتم BMW وجود دارد، به علاوه یک صفحه نمایش دیجیتال منحنی ۱۴.۹ اینچی، صندلی‌های اسپرت استاندارد و المان‌های آبی که در کل اشاره به پایه‌های برقی خودرو دارد. کنترل خودکار آب و هوای سه منطقه‌ای استاندارد و صندلی‌های تهویه دار، گزینه‌ای است که برای هر دو ردیف صندلی وجود دارد. تحویل این خودرو به مشتریان از ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ آغاز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 9 = 19


پست بعدی

فلفل سیاه با خواص بالقوه مبارزه با سرطان

ج خرداد ۱۴ , ۱۴۰۰
بهترین خبر – فلفل سیاه سرشار از مزایای سلامتی، از جمله اثرات ضد التهابی و خواص بالقوه مبارزه با سرطان […]

دسترسی های سریع