جدیدترین مطالب سایت
خانه » اقتصادی » بورس » گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بیمه کوثر

گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بیمه کوثر

بهترین خبر – شرکت بیمه کوثر در مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به سال مالی ۱۳۹۳ به هر سهم ۲۲۰ریال سود نقدی اختصاص دهد.

سایت بهترین خبر

مدیرعامل این شرکت در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام تصریح‌ کرد: از نظر ریالی و با سرمایه جدید، سود شرکت نسبت‌به سال قبل در سود خالص ۳۴درصد و در سود نقدی ۵۴درصد رشد کرده است.

افزایش سرمایه به ۲۵۰۰میلیارد ریال

عبدالرسول عطایی گفت: سرمایه ۱۴۰۰ میلیارد ریال فعلی به ۲۵۰۰میلیارد ریال در سال‌جاری از محل آورده نقدی و مطالبات سهامداران و در راستای افزایش توانگری مالی شرکت افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت با بیان اینکه با بهبود فضای بازار سرمایه عرضه اولیه پنج‌درصد در بازار انجام می‌گیرد، خاطرنشان‌کرد: شرکت بیمه کوثر در اواخر سال گذشته در بازار فرابورس دوم پذیرش و نیز نماد معاملاتی آن در اوایل سال‌جاری در تابلو درج شد.

افزایش ۴۶ درصدی حق‌بیمه تولیدی

عبدالرسول عطایی با اشاره به اینکه حق‌بیمه تولیدی سال۱۳۹۳ نسبت‌به سال مشابه قبل ۴۶درصد افزایش یافته است، گفت: حق‌بیمه تولیدی در سال گذشته ۷۱۸۹میلیارد ریال و در سال قبل از آن ۴۷۹۱میلیاردریال بوده است.

وی از رشد ۶۰درصدی سهم بازار خبرداد و اظهارکرد: میزان سهم شرکت از ۱٫۸درصد سهم بازار در سال۱۳۹۱ به ۳درصد در سال۱۳۹۲ و به۳٫۳ درصد در سال ۱۳۹۳ افزایش یافته است.

رشد ۸۰ درصدی صدور بیمه‌نامه‌ها

مدیرعامل بیمه کوثر با اشاره به اینکه تعداد بیمه‌نامه‌های صادره در سال گذشته ۸۰درصد رشد داشته است، خاطرنشان‌کرد: تعداد بیمه‌نامه‌های صادره از ۶۴۵ هزار در سال ۱۳۹۱ به یک‌میلیون‌و‌۱۵۸‌هزار در سال ۱۳۹۲ و این تعداد بیمه نامه در سال ۱۳۹۳ به یک‌میلیون‌ و‌ ۶۷۵ هزار رسیده است.

عبدالرسول عطایی، بیمه کوثر را جوان‌ترین شرکت بیمه در بین ۱۰شرکت بیمه برتر کشور برشمرد و اظهار کرد: از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳ شرکت توانست در میان شرکت‌های خصوصی به‌ ترتیب جایگاه‌های ۲۱، ۱۶، ۱۱، ۸ و ۵ را کسب کند.

۱۵٫۲درصد سهم بیمه‌های زندگی

وی تصریح‌ کرد: در سال گذشته سهم بیمه‌های زندگی بالغ بر ۱۵/۲درصد از کل پرتفوی شرکت بوده است که نسبت‌به سطح استاندارد صنعت بیمه ۶۵درصد بیشتر است.

عبدالرسول عطایی وظیفه اصلی این بیمه را گسترش ضریب نفوذ بیمه‌ای در بازارهای هدف دانست.

جذب و راهبری ۸۵۵ نماینده حقیقی و ۹ نماینده حقوقی

وی توسعه کمی و کیفی شبکه فروش، جذب ۲۵۰‌نماینده جدید پس از اخذ مجوز از بیمه مرکزی و ۱۲۰نماینده تخصصی بیمه عمر را از برنامه‌های این شرکت برشمرد و گفت: بیمه کوثر دارای ۹ نماینده حقوقی و ۸۵۵نماینده حقیقی است.

عطایی ادامه داد: انجام سیر مراحل تشکیل پرونده، محاسبه میزان غرامت فوت و ازکارافتادگی کارکنان و بازنشستگان نیروهای‌مسلح در سراسر کشور، انجام اقدامات لازم جهت اخذ مجوز قبولی اتکایی داخلی با توجه به افزایش سرمایه شرکت، فراهم کردن تسهیلات ویژه در پرداخت حق‌بیمه برای بیمه‌گذاران، واگذاری ریسک‌های بزرگ به‌صورت اتکائی اختیاری، تشکیل شورای فنی جهت بیمه‌نامه‌ها وخسارات خاص، استفاده از شبکه‌های ارزیاب ریسک در بازدیدهای اولیه و پرداخت خسارت، حذف کارت مکمل درمان و توسعۀ شبکه خسارت و تأکید بر پرداخت به‌موقع خسارت و حذف چک پرداخت خسارت از اقدامات صورت گرفته در حوزه فنی است.

نظارت بر شبکه فروش با توسعه فن‌آوری

مدیرعامل این شرکت تصریح‌کرد: استقرار سامانه‌های هوش تجاری (BI) و داشبوردهای مدیریتی(ویژه مدیران ستاد، شعب و نمایندگان حقوقی) با قابلیت مشاهده آنلاین درصد فروش‌های روزانه، میزان خسارت، نمایندگان برتر، ارائه خدمات الکترونیکی بیمه در پورتال شرکت مانند سامانه استعلام درمان، نرخ اتومبیل و همراه بیمه، توجه ویژه به امنیت شبکه و نهایت استفاده از تدابیر جهت حل مشکلات امنیتی بیمه‌گذاران، استقرار و توسعه سامانه پایش آنلاین شبکه فروش شرکت جهت کنترل و نظارت بر وضعیت حضور آنان، طراحی، ساخت، تولید و پیاده‌سازی کیوسک ارائه خدمات بیمه‌ای و توسعه آن‌ها، راه‌اندازی پست الکترونیک (outlook) در سطح ستاد، شعب و نمایندگان شرکت در سراسر کشور و انتقال شبکه تبادل اطلاعات از بستر اینترنت به اینترانت در سراسر کشور در حوزه فن‌اوری اطلاعات انجام شد.

۹۰۹ میلیارد تومان فروش کوثر در سال۱۳۹۴

عطایی خاطرنشان‌کرد: پیش‌بینی فروش ۹۰۹ میلیارد تومان در سال‌جاری، توسعه شبکه خسارت و پرداخت به‌موقع خسارت زیان‌دیدگان و ایجاد رضایت‌مندی بیشتر بیمه‌گذاران، مطالعه، طراحی و اجرای بیمه‌های جدید شامل بیمه‌نامه‌های جامع اموال، جامع خانوار، صعب العلاج، وکالت، گردشگری، سالمندی، فضای سایبری و ماهواره، راه‌اندازی واحدهای پرداخت خسارت و ایجاد کدرهگیری در حوزه خسارت، اخذ مجوز از بیمه مرکزی برای پرداخت مستمری در حوزه بیمه‌های عمروسرمایه گذاری(فیش دوم حقوق)، توسعه و بهبود خدمات الکترونیکی شامل اینترنت بیمه، همراه بیمه، پیامک بیمه و تلفن بیمه، توسعه سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM)، ارائه خدمات بیمه‌ای ازطریق مدل بانک بیمه با موسسه مالی اعتباری کوثر، راه‌اندازی سیستم صدور معرفی‌نامه‌های درمان، تحت وب و مکانیزه کردن فرایند رسیدگی به شکایات مردمی و به حداقل رساندن شکایات ازجمله برنامه‌های شرکت در جهت افزایش ارائه خدمات و رضایت‌مندی بیمه‌شدگان است.

گفتنی است، صورت‌های مالی شرکت بیمه کوثر برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ تصویب و مبلغ ۳۰۸میلیارد ریال و به‌ ازای هر سهم ۲۲۰ ریال به‌عنوان سود نقدی سهام به سهام‌داران تخصیص یافت.


نوشتن دیدگاه

لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ما، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4.تمامی دیدگاه های منتشر شده در بهترین خبر مورد تایید سایت بهترین خبر نبوده و فقط نظر شخصی کاربران می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

جای عدد خالی را پر کنید * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.


IP Blocking Protection is enabled by IP Address Blocker from LionScripts.com.