جدیدترین مطالب سایت
خانه » سلامت » تغذیه » کی و چه غذایی بخوریم؟

کی و چه غذایی بخوریم؟

برخی از مواد غذایی، هنگام ظهر و برخی دیگر در شب بهتر جذب بدن می شوند.

بهترین خبر – پژوهشگران فرانسوی دریافته اند که برخی از مواد غذایی، هنگام ظهر به خوبی جذب بدن می شوند، در صورتی که همان مواد غذایی در شب، کمتر جذب بدن می شوند؛ به عنوان مثال، بدن ما به ویتامین «آ» نیاز دارد، بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های پوستی به سبب کمبود این ویتامین بروز می کنند. ویتامین «آ» بعد از جگر در هویج بیشتر یافت می شود.

اگر هویج صبح یا نیمه روز خورده شود، ویتامین های آن کامل جذب بدن می شوند؛ اما جذب ویتامین آ هویج در هنگام شب، بسیار مشکل است.

–          خوردن سیب برای کیسه صفرا، کبد و لوزالمعده بسیار مفید است و ترشحات اسید معده را افزایش می دهد. خوردن سیب در شب به هضم غذا کمک می کند و خواب خوشی را به همراه خواهد داشت.

–          شیر و تخم مرغ، ویتامین ب دارند و در شب به راحتی جذب بدن می شوند؛ اما مواد لبنی که در نیمه روز مصرف می شوند به سختی جذب بدن می شوند و به سبب به وجود آمدن منبع انرژی استفاده نشده، به چربی تبدیل می شوند.

–          آبی که در شب نوشیده می شود، بدن را بهتر پاک می کند.

lovely redhead drinking orange juice

–          نوشیدن یک لیوان آب پرتقال در روز به هضم غذا کمک کرده انرژی تولید می کند؛ اما همین آب پرتقال در شب سبب سوزش معده و عصبانیت می شود.

–          سالاد و گوجه فرنگی، هنگام ظهر بهتر جذب بدن می شوند، اما خوردن آن در شب به معده فشار می آورد.

توجه: یافته های این پژوهش ، اصل و کلی نیست و هنوز برای اثبات این نظریه به تحقیقات بیشتری نیاز است.


نوشتن دیدگاه

لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ما، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4.تمامی دیدگاه های منتشر شده در بهترین خبر مورد تایید سایت بهترین خبر نبوده و فقط نظر شخصی کاربران می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*