جدیدترین مطالب سایت
خانه » سلامت » تغذیه » پتاسیم حامی قلب شماست

پتاسیم حامی قلب شماست

معرفی برخی از خوراکی های سرشار از پتاسیم

بهترین خبر – پتاسیم یک ماده معدنی مغذی است که با محافظت از رگ های خونی، فشار خون و حمله قلبی را کاهش می دهد که مصرف کمتر نمک و سدیم به عملکرد آن کمک می کند.

سیب زمینی

سیب زمینی بیشترین مقدار پتاسیم را در میان خوراکی ها دارد. یک عدد سیب زمینی ۶۹۴ میلی گرم پتاسیم دارد و سرشار از فیبر و بتاکروتن است. سیب زمینی کبابی، سرخ شده،پوره یا شکم پر یکی  از سالم ترین و خوشمزه ترین غذاهایی است که می توانید نوش جان فرمایید.

سیب زمینی بیشترین مقدار پتاسیم را در بین خوراکی ها دارد.

سیب زمینی بیشترین مقدار پتاسیم را در بین خوراکی ها دارد.

رب گوجه فرنگی

گوجه فرنگی تازه، بسیار مفید و خوب است ولی پوره و رب گوجه فرنگی منبع بهترین از پتاسیم است. یک چهارم فنجان رب گوجه فرنگی ۶۶۴ میلی گرم پتاسیم و نیم فنجان پوره آن۵۴۹ میلی گرم پتاسیم دارد. آب گوجه فرنگی بیش از ۴۰۰ میلی گرم پتاسیم دارد. پس اگر می خواهید با گوجه فرنگی غذا درست کنید، سعی کنید از رب گوجه فرنگی استفاده کنید.

برگ چغندر

اگر همیشه برگ های چغندر را دور می انداختید،دیگر این کار را نکنید. برگ های پخته شده و کمی تلخ چغندر باید در سفره شما جای پیدا کنند زیرا حدود ۶۴۴ میلی گرم پتاسیم در هر نیم فنجان آن ها وجود دارد. خود چغندر چه به صورت خام و چه پخته، منبع بسیار خوبی از اسید فولیک و آنتی اکسیدان است.

حبوبات

لوبیا سفید، پتاسیم زیادی دارد و نیم فنجان آن حدود ۶۰۰ میلی گرم پتاسیم دارد. لوبیا قرمز، لوبیا لیما، عدس و لپه هم منابع خوبی از پتاسیم هستند. همه ی حبوبات برای قلب مفید هستند و آن ها را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

ماست

۲۲۰ گرم ماست بدون چربی ساده، حدود ۵۷۹ میلی گرم پتاسیم دارد. در حالی که ماست کم چرب، شیر و دوغ پتاسیم کمتری دارند. بهتر است ماست را در صبحانه یا به جای سس مایونز در سالاد، ساندویچ و در دسر استفاده کنید. بیشتر محصولات ماستی حاوی پروبیوتیک هستند. پروبیوتیک، باکتری طبیعی است که به گوارش کمک می کند و معده شما را سالم نگاه می دارد.

آب هویج

سه چهارم فنجان آب هویج، ۵۰۰ میلی گرم پتاسیم دارد. هویج و دیگر میوه ها و سبزیجات نارنجی رنگ، علاوه بر داشتن خاصیت پتاسیمی، برای چشم و بینایی هم مفیدند.

ماهی

ماهی های پر گوشت مانند هالیبوت و ماهی تن در هر ۸۵ گرم، ۵۰۰ میلی گرم پتاسیم دارندو ماهی روغن و حتی قزل آلای رنگین پرورشی هم پر از پتاسیم هستند ولی پتاسیم تنها دلیل اضافه کردن ماهی به برنامه غذایی نیست. خوردن دایم ماهی، عمر شما را افزایش می دهد زیرا چربی های سالمی در ماهی تازه وجود دارد. به گفته پژوهش گران، برنامه غذایی که در آن ماهی زیاد باشد، ریسک مرگ در اثر بیماری قلبی را تا ۳۵ درصد کاهش می دهد.

دانه ی سویا

محصولات فرآوری نشده سویا، منبعی غنی از پروتیین هستند و با التهاب در بدن مبارزه می کنند. نیم فنجام سویای پخته حدود ۵۰۰ میلی گرم پتاسیم دارد.

کدو حلوای زمستانی

این نوع کدو حلوایی مانند کدوی اسپاگتی، رویای رژیمی هاست. هر پرس آن ۵۰ کالری دارد و سرشار از ویتامین آ، پتاسیم و فیبر است و هر نیم فنجان آن ۴۴۸ میلی گرم پتاسیم دارد.

موز

یک موز متوسط، بیش از ۴۰۰ میلی گرم پتاسیم دارد. موز همچنین از بین برنده گرسنگی است و نشاسته ی مقاوم و کربوهیدرات سالمی دارد که معده شما را پر می کند و متابولیسم تان را تقویت می کند.

شیر

شیر منبعی شگفت انگیز از پتاسیم است و هر فنجان شیر بدون چربی ۳۸۲ میلی گرم پتاسیم دارد. اگر طرفدار شیر نیستید، سعی کنید این مایع پر کلسیم را به اسموتی ها و شیر بستنی های سالم بیفزایید.

آب پرتقال

یکی از سالم ترین اجزای میز صبحانه آب پرتقال است و هر سه چهارم فنجان ۳۳۵ میلی گرم پتاسیم دارد. آب پرتقال تازه، منبع خوبی از کلسیم، اسید فولیک و ویتامین ب است.

ab-porteghal


نوشتن دیدگاه

لطفا جهت تسهیل ارتباط خود با ما، در هنگام ارسال پیام این نکات را در نظر داشته باشید:
1.ارسال پیام های توهین آمیز به هر شکل و با هر ادبیاتی با اخلاق و منش اسلامی ،ایرانی ما در تناقض است لذا از ارسال اینگونه پیام ها جدا خودداری فرمایید.
2.از تایپ جملات فارسی با حروف انگلیسی خودداری کنید.
3.از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری کنید.
4.تمامی دیدگاه های منتشر شده در بهترین خبر مورد تایید سایت بهترین خبر نبوده و فقط نظر شخصی کاربران می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *

جای عدد خالی را پر کنید * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.


IP Blocking Protection is enabled by IP Address Blocker from LionScripts.com.