پنج شنبه, ۷ اردیبهشت , ۱۳۹۶



۱۶:۳۸:۴۵ - سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳
آیا شما هم به اندازه کافی می خوابید ولی بازهم خوابتان می آید؟

شب ها به اندازه کافی می خوابید اما همیشه احساس خواب آلودگی می کنید؟!

بهترین خبر

سایت بهترین خبر

آیا شما هم به اندازه کافی می خوابید ولی بازهم خوابتان می آید؟

این نشانه چیست:

این علائم نشان دهنده اختلال ساعت بیولوژیک بدن است. خوابیدن در ساعات مختلف شبانه روز، بیدار ماندن تا دیروقت زیر نور شدید، کار کردن در شیفت شب، استفاده از موبایل و وسایل کامپیوتری در تختخواب و نورانی بودن اتاق خواب همگی می توانند باعث ایجاد این اختلال شوند.

چگونه خواب را مختل می کند:

با تاریک شدن هوا هورمون ملاتونین شروع به ترشح می کند. این هورمون به مغز پیام می فرستد که موقع خوابیدن فرا رسیده است. اما اگر مدام در معرض نور شدید باشید ترشح این هورمون متوقف می شود. حتی وجود نور بسیار خفیف در اتاق خواب می تواند شما را از داشتن یک خواب عمیق محروم کند. تلفن همراه و وسایلی مانند آن نیز از آنجایی که صفحات نورانی دارند، جلوی ترشح ملاتونین را می گیرند.

راه حل:

سعی کنید شب ها سر ساعت معینی بخوابید. توصیه می شود از ۱۰ شب تا ۶ صبح یا ۱۱ شب تا ۷ صبح بخوابید. صبح ها خود را مجبور کنید از تختخواب بیرون بیایید و زیر نور آفتاب قدم بزنید. به این ترتیب شب ها به تدریج عادت می کنید زودتر بخوابید. حداقل از یک ساعت قبل از خواب از وسایل کامپیوتری و تلفن همراه استفاده نکنید و به جای آن در نور ملایم مطالعه کنید. از چراغ خواب نیز استفاده نکنید.






ويژه نامه
  • IP Blocking Protection is enabled by IP Address Blocker from LionScripts.com.